Papillot van kabeljauw met kokosmelk

Enkele redenen om dit te bereiden en te proeven? Het is heerlijk fris van smaak, zomers, luchtig, gemakkelijk te maken én gezond.  Overtuigd?  Hier vind je het recept!

Nodig:

  • 1 moot kabeljauw per persoon
  • zilverpapier
  • kokosmelk
  • citroenzeste
  • (zout)
  • peper
  • kurkuma
  • basilicumblaadjes
  • fijne reepjes rode parika
  • groene/gele paprika’s in blokjes
  • vetarm groentebouillonblokje
  • basmatirijst

Doen:

  1. Schik een moot kabeljauw op een vel zilverpapier. Giet er een scheut kokosmelk over. Kruid met peper, (zout) en kurkuma. Bestrooi met wat citroenzeste naar smaak.  Schik er wat rode paprikareepjes over en vouw de pappillot dicht.
  2. Zet in een voorverwarmde oven voor 30 minuten op 180°.
  3. Kook ondertussen de rijst met het bouillonblokje en voeg tijdens het koken de paprikablokjes toe. Bestrooi na het koken met kurkuma en roer goed om.
  4. Schep wat rijst op een diep bord. Haal de vis uit de papillot en schik deze op de rijst. Lepel het vocht over het geheel.
  5. Smakelijk.

Wist je dat? 

  • In paprika meer vitamine C zit dan in een sinaasappel?  Ze beschermen ook tegen hart- en vaatziekten, vermindering van het gezichtsvermogen en zwelling van het neusslijmvlies.
  • Kokosmelk eigenlijk niet bestaat. Het is kokosvruchtvlees uit de noot, vermengd met kokoswater uit de noot.  Kokosmelk zit boordevol gezonde vetten.  Dit heeft als gevolg dat de lever de kokos(olie) erg snel kan afbreken. Dit heeft vooral een positief effect op ons metabolisme, omdat dit hierdoor versneld wordt. Het eten en/of drinken van kokos heeft nog meer voordelen. Zo zit het vlees van de kokosnoot bomvol vezels. Deze zijn erg belangrijk voor een gezond darmstelsel en werken als een soort ‘smeermiddel’ voor de darmen.

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *