Meer plaats in je portemonnee met minder klantenkaarten

Meer plaats in je portemonnee met minder klantenkaarten

Heb jij ook stapels klantenkaarten die je steeds meesleurt? Zowat elke zichzelf respecterende winkel geeft een klantenkaart uit. Meestal enkel bruikbaar in die winkel. Dan sta je aan de kassa met je uitpuilende hoeveelheid klantenkaarten. Vind dan maar eens de juiste terug!

Ik gebruik momenteel een aparte portemonnee speciaal voor al mijn klantenkaarten. Je bent niet verplicht om al die klantenkaarten te aanvaarden, hoor ik je al denken. En dat klopt: je kunt er ook voor kiezen om enkel klantenkaarten van je meestgebruikte winkels te verzamelen. Maar dan loop ik heel wat mooie promoties mis.

FidMe app

Gelukkig bestaan er tegenwoordige apps om je klantenkaarten te bundelen. Ik probeer de populairste uit: FidMe. Enige voorwaarde is natuurlijk dat je steeds je smartphone bij je hebt, maar dat is geen probleem voor mij. Je kunt FidMe voor zowat elk toestel downloaden: http://www.fidme.com/nl. Ik probeer de Android app uit.

klantenkaart_overzicht
Het werkt alleszins heel gebruiksvriendelijk. Na installatie kun je kiezen om een account aan te maken of te werken zonder account. Door een account aan te maken, raak je de ingevoerde klantenkaarten niet kwijt.
Na inloggen, klik je op de + knop rechtsboven om klantenkaarten toe te voegen. Je kunt zoeken in een hele lijst van gekende klantenkaarten. Als je de juiste gevonden hebt, selecteer je deze en kun je de barcode van je klantenkaart scannen ofwel het nummer onder de barcode manueel ingeven. En that’s it, zo eenvoudig kan het zijn. Staat een kaart er niet tussen, dan voeg je ze eenvoudig toe.

klantenkaart_zoeken

Heb je alle klantenkaarten toegevoegd aan FidMe, dan open je tijdens het shoppen enkel de applicatie, selecteert de gepaste klantenkaart en laat de barcode op het scherm van je smartphone inscannen aan de kassa.

klantenkaart_barcode

Werkt dit nu altijd?

In veel winkels wel, maar ik merk dat het niet in elke winkel lukt. Dat zou te maken hebben met het feit dat het scherm van een smartphone teveel reflecteert (eigenlijk ligt het aan de scanner die de winkel gebruikt). In dat geval kunnen ze de code manueel intikken aan de kassa, maar dat is natuurlijk wel wat meer werk voor hen. Ik heb besloten om de kaarten waar het niet mee lukt voorlopig nog bij me te houden zodat ze aan de kassa niet meer werk hebben door mij. Ik ben al heel tevreden dat ik al heel veel minder kaarten moet meesleuren dan voorheen.

Gebruik jij een app voor je klantenkaarten? Of vertrouw je nog op de papieren versies? 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *