Beheers je taken met Microsoft To Do

Beheers je taken met Microsoft To Do

Een relatief nieuwe app is Microsoft To Do. Deze laat toe om je taken te beheren, te prioriteren en op te volgen.

Microsoft heeft dankzij de overname van Wunderlist de kennis verworven om een nieuwe, eigen to-do applicatie op de markt te brengen: Microsoft To Do.

Taken

De basis van een to-do applicatie is dat je taken kunt toevoegen. Met Microsoft To Do kan je snel je taken ingeven. Hierna kun je per taak nog de nodige instellingen doen door op de taak te klikken:

  • Herinnering. Je stelt in wanneer je opnieuw herinnerd wil worden aan je taak. Leuk is dat je zowel een datum als een tijd kunt instellen.
  • Einddatum. Dit is de datum dat je taak moet afgewerkt zijn.
  • Herhaling. Sommige taken zijn herhalende taken. Bijvoorbeeld: de vuilniszak buiten zetten. Door een herhaling te kiezen zal deze taak automatisch opnieuw verschijnen in je takenlijst.
  • Bestand toevoegen. Het is mogelijk om één of meerdere bestanden te koppelen aan je taak. Hiermee hoef je de extra documenten die nodig zijn om je taak te kunnen uitvoeren, koppelen aan je taak. Zo verlies je geen tijd meer met zoeken.

Lijsten

Er zijn in Microsoft To Do een aantal voorgedefinieerde lijsten aanwezig:

  • Mijn dag. Deze lijst geeft een overzicht van wat je vandaag gaat doen. Klik op het lampje rechtsboven en voeg de taken toe die voor vandaag gepland zijn op basis van de herinnering en/of de einddatum die je hebt ingesteld. Je kunt deze vervolgens toevoegen aan de Mijn dag lijst. Uiteraard kun je ook nog nieuwe taken toevoegen. Zo bepaal je ‘s morgens (of de avond voordien) zelf hoe je dag er moet uitzien.
  • Belangrijk. Dit zijn alle taken waarvoor je op het sterretje hebt geklikt.
  • Gepland. Je krijgt een overzicht van de geplande taken, chronologisch onderverdeeld: vandaag – morgen – later. Dit geeft je inzicht in wat er op je afkomt vandaag en de komende dagen.

Naast de voorgedefinieerde lijsten, zie je ook de standaard lijst waar je je taken ingeeft (met als naam: Taken). Het is ook mogelijk om je eigen lijsten aan te maken door te klikken op ‘Nieuwe lijst’ aan de linkerkant. Je geeft je lijst een naam en je kunt direct taken toevoegen.

Subtaken of stappen

Door te klikken op een taak, kun je in de details ‘stappen’ toevoegen. Dit zijn subtaken die je moet uitvoeren om je taak tot een goed einde te brengen. Deze stappen hebben enkel een omschrijving, geen verdere detail informatie. Zo is het dus (voorlopig) niet mogelijk om de stappen een eigen einddatum mee te geven. Wel kunnen ze apart afgevinkt worden na uitvoering.

Gebruik Microsoft To Do

Er bestaat zowel een webbrowser versie, een Windows 10 store app en apps voor Android en iOS zodat je dus steeds je taken bij je hebt.

Ga naar https://to-do.microsoft.com/ en log in met een Microsoft account (je kunt een gratis Microsoft account aanmaken als je dit nog niet hebt) en je kunt beginnen!

Lees ook nog onze tips voor het bijhouden van een betere to-do lijst.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *